Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?

Комерційні “маршрутки” заполонили великі й малі міста ще у 90-х, витіснивши інші види громадського транспорту. Чи реальні плани уряду, коли зникне остання маршрутка та що буде потім – досліджувала ВВС Україна.

“Велика собача будка”

Про неї складають анекдоти та співають пісні. Лідер гурту “Скрябін” Кузьма якось написав:

  • Їде маршрутка,
    Як велика собача будка...”

Українці дедалі частіше скаржаться на неналежну якість обслуговування з боку маршрутних таксі.

Дедалі більше повідомлень в інтернеті та соцмережах з приводу порушення ПДР, нелегальних перевезень, грубої поведінки, а також відмови везти пільговиків.

Чи буде як в ЄС?

У лютому уряд ухвалив постанову про лібералізацію ринку автобусних перевезень в Україні. Цей документ, на думку міністра транспорту Володимира Омеляна, приведе до того, що таке явище, як “маршрутка”, відійде в минуле.

  • “Ми зараз бачимо ці маршрутки, які абсолютно не відповідають жодним вимогам комфорту, безпеки, зручності та сервісу на українських автошляхах”, – розповів пан Омелян.

За його словами, цей ринок штучно зарегульований та розподілений в результаті “кулуарних домовленостей” між владою та перевізниками.

За новими правилами, на маршрути мають виходити ті перевізники, які запропонують кращий, більш комфортний, безпечний та екологічний транспорт.

У свою чергу, автомобільні перевізники кажуть, що плани влади не так просто втілити.

  • “Я вважаю, що маршруток в Україні немає. Оскільки, на мою думку, автобуси типу “Богдан” та “Еталон” – це автобуси малого класу”, – говорить член Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Іван Велійко.

За його словами, покращити графік руху транспорту – це хороша ідея. Але без підготовки інфраструктури міст це зробити складно.

Тому, на думку пана Велійка, спершу варто подумати про розвиток інфраструктури в містах, де б громадський транспорт рухався по спеціальній смузі.

Як готуються міста?

Місцева влада заявляє про низку проблем на цьому шляху, насамперед – фінансових.

  • Заступник мера Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак в розмові з ВВС Україна каже: “Звичайно, хочеться, щоб у нас було, як в Європі, щоб ми забули про таке явище, як маршрутки, а були комфортабельні, зручні, сучасні автобуси”

Але для цього треба замінити в місті близько 500 автобусів, зазначає він.

  • “Мінімальна ціна одного комфортабельного автобуса – 122 тис. євро. От і порахуйте, всього – понад 2 млрд грн”, – каже чиновник.

Мер Дніпра Борис Філатов також каже, що відмовитись одразу від маршруток не вийде, оскільки є економічні реалії.

  • “Я б із задоволенням всіх розігнав, але є реалії економіки. На жаль, сьогодні ми не можемо вимагати від перевізника, щоб вони купили нові “Мерседеси” з “Євро-5″ та чистими салонами”, – каже він.

За його словами, Дніпро пішло шляхом витіснення маршруток дешевим муніципальним електротранспортом.

  • “Ми відкриваємо нові маршрути комунального транспорту і оновлюємо тролейбусний парк – за останні 2,5 року коштом міського бюджету придбали 51 нових тролейбусів”, – каже очільник Дніпра.

Хочуть зробити муніципальний транспорт основним і в Одесі.

  • "Одеса виграла грант від Світового банку. Зараз він дає технічну допомогу і рекомендації, як правильно та оптимально створювати й розвивати маршрутну мережу міста", - розповів ВВС Україна директор транспортного департаменту міськради цього міста Олександр Ілько.

Що у Києві?

Кияни чи не найактивніше реєструють свої петиції до міської влади щодо ліквідації маршруток.

Є й інші пропозиції. Серед них – зобов’язати водіїв возити пільговиків, оскільки ті часто відмовляються це робити, заборонити довго стояти на зупинках та ліквідувати дублюючі маршрути.

В столичній владі пояснюють, що місто вже кілька років співпрацює зі Світовим банком, який розробив свої рекомендації.

  • “Світовий банк рекомендує нам більше відкривати маршрутів 12-метрових, 17-метрових автобусів і потихеньку витісняти маршрутки”, – розповідає ВВС Україна директор транспортного департаменту КМДА Сергій Симонов.

За його словами, великі автобуси будуть більш комфортними для людей. Також вони розвантажать столичні дороги від маршруток, які зупиняються у недозволених місцях і сприяють заторам.

“Життя змусить”

Про повну відмову від маршруток вже сьогодні мова не йде. Та й через рік-два це теж не станеться, кажуть місцеві чиновники.

У Львові достатньої кількості голосів набрала петиція про відмову від маршруток протягом двох років. Але ці терміни нереальні, каже влада.

У Києві оптимістично заявляють про п’ять років. А в профільному міністерстві навіть називають трирічний термін. За словами Володимира Омеляна, ринок до цього готовий, хоча проблем не уникнути.

Що буде після?

У місцевих жителів є острах, що маршрутки ліквідують, а альтернативи їм не буде.

У Дніпрі нещодавно навіть сталася паніка після рішення місцевої влади про ліквідацію 33 маршрутів. Дніпряни заявили про готовність до активних дій – від збору підписів і до виходу на мітинги.

Місцева влада визнала, що недостатньо пояснила ситуацію населенню, що і викликало паніку.

  • “Треба було вийти до територіальної громади, провести слухання, пояснити, людям та повідомити, що мова йде не про ліквідацію, а про оптимізацію цих маршрутів”, – визнає мер Борис Філатов.

За його словами, таке рішення пов’язано з необхідністю витіснити нелегальних перевізників, які часто дублювали напрямки руху.

У владі пояснюють, що у жодному разі мова не йде про ліквідацію всіх маршруток.

Цей процес буде йти поступово шляхом введення зручного та безпечного громадського транспорту. А ще – значно місткішого, кажуть посадовці.

Наприклад, сучасні автобуси та тролейбуси можуть перевозити понад 100 людей, а маршрутка – не більше 30 пасажирів.

Проте з купівлею такого транспорту непросто, оскільки для цього потрібні великі кошти. Місцеві бюджети з цим можуть не впоратися і чекають на допомогу кредити від міжнародних банків.

Ірпінь Ирпень маршрутки транспорт Маршрутнетаксі
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Фото
В Ірпені новій частині набережної ,на парковці, почали встановлювати бокси громадських туалетів. Але вони до мереж ще не підключені. На фото видно, що біля туалету є невеликий котлован, який засипаний щебнем. Як нам пояснили в КП "Благоустрій Ірпеня", проблема туалету на набережній полягає ів тому, що тут немає каналізаційних комунікацій. Тобто, комунальники не знають куди подіти стоки. Варіант зливати стоки в річку - виключається.  Також розглядають варіа...
Фото
З настанням холодних ночей, річка Ірпінь почала очищатися природнім шляхом. Води стало трохи більше, рослинність почала зникати і ряска перестала рости. Як відомо, річка Ірпінь обростає ряскою саме в літній період. Коли температура опускається, то плесо річки є практично чистим. Як ми раніше повідомляли, заростання річки Ірпінь пов'язно з кліматичними змінами та господарською діяльністю людей вверх по течії річки, які набудувати безліч ставкіВ, де розводят...
Анонс
У суботу, 26 вересня, в Бучі стартує велопробіг.  Розпочнеться захід о 10:00 і всіх учасників чекатимуть біля входу у Бучанський парк.  Мета заходу- перепис велосипедистів Бучі. "Буча нарешті має ставати повноцінним веломістом! Ми маємо показати, що нас багато і ми готові розвантажити Бучу від авто, але для цього потребуємо відповідної велоінфраструктури. Самокати, найн-боти, електросамокати та ін також вітаються, бо це все еко-транспорт",- зауважує органі...
Анонс
24 вересня в Ірпінській міській поліклініці відбудеться платний День донора крові. Запрошуються всі бажаючі віком від 18 до 55 років.  Донори повинні мати при собі паспорти (з реєстрацією в Київській області) та ідентифікаційні коди. Перед здачею крові учасники акції отримають безкоштовний сніданок. Також по вимозі нададуть довідки про звільнення від роботи чи навчання на два дні. Забір крові буде проходити в приміщенні невідкладної допомоги, за адресою Са...
Фото
У ніч з 21 на 22 вересня загорівся притулок тварин по вулиці Деміївській, що у Голосіївському районі Києва. Жодна тварина не постраждала. Про це повідомили на сайті ГУ ДСНС України у м. Києві. На місце пожежі прибули рятувальники, які встановили, що приміщення загорілося в не експлуатуючих дерев’яних вольєрах на території притулку. Вогонь розповсюдився на сміття. За годину вогонь вдалося затушити. У результаті пожежі згоріло 15 кв. м дерев’яних конструкцій...
Фото
На вулиці Лісовій є чимала територія, на якій залишилися дерева. Все навколо давно забудовано. Колись ця територія була засмічена та огороджена будівельним парканом. Поступово ми, місцеві мешканці, її прибирали, вигрібали, ліквідовували старий завалений паркан. Це вже сьогодні я можу сказати, що вантажівки для вивозу сміття на полігон, пакети, рукавички – все це нам тоді забезпечував Володимир Карплюк. Таким чином, тут утворився стихійний сквер. Але, на ж...
Фото
Сьогодній той самий день, коли приходить справжня осінь. Літо остаточно закінчилось, а ніч стане довшою за день. Цього року день осіннього рівнодення випав на 22 вересня. Настане осіннє рівнодення о 16 годині 31 хвилині за київським часом. У день осіннього рівнодення, сонце вранці піднімається строго на сході, а ввечері сідає строго на заході. З цього дня починається бабине літо, яке триватиме аж до 14 жовтня.  Традиції осіннього рівнодення: У народі завед...
Фото
У Ворзелі вчора, 21 вересня, серед білого дня знайшли труп чоловіка. Про це повідомила пресслужба поліції Київської області. До поліції подзвонив звичайний перехожий, який натрапив на тіло чоловіка. На місце події виїхала слідчо-оперативна група Ірпінського відділу поліції, кінологи, співробітники криміналістичної лабораторії. Особу загиблого швидко встановили — це 40-річний громадянин, який раніше був судимий за крадіжку автівки. Тіло потерпілого направле...
Політика
Чому я пішов у депутати? Для мене Україна починається з вулиці, на якій я живу… З майданчика, зупинки і парку поруч… З двору, району і міста в цілому. З дитинства я намагався змінити світ навколо − організовував суботники, писав звернення, мітингував, вимагав. Та одного разу на площі під час Майдану зрозумів, досить писати петиції, просити чи вимагати щось у влади. Треба йти у владу, отримувати повноваження і змінювати світ навколо. Якщо у владі більшість...