• Головна
  • Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?
10:10, 10 березня 2018 р.
Надійне джерело

Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?

Комерційні “маршрутки” заполонили великі й малі міста ще у 90-х, витіснивши інші види громадського транспорту. Чи реальні плани уряду, коли зникне остання маршрутка та що буде потім – досліджувала ВВС Україна.

“Велика собача будка”

Про неї складають анекдоти та співають пісні. Лідер гурту “Скрябін” Кузьма якось написав:

  • Їде маршрутка,
    Як велика собача будка...”

Українці дедалі частіше скаржаться на неналежну якість обслуговування з боку маршрутних таксі.

Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?, фото-1

Дедалі більше повідомлень в інтернеті та соцмережах з приводу порушення ПДР, нелегальних перевезень, грубої поведінки, а також відмови везти пільговиків.

Чи буде як в ЄС?

У лютому уряд ухвалив постанову про лібералізацію ринку автобусних перевезень в Україні. Цей документ, на думку міністра транспорту Володимира Омеляна, приведе до того, що таке явище, як “маршрутка”, відійде в минуле.

  • “Ми зараз бачимо ці маршрутки, які абсолютно не відповідають жодним вимогам комфорту, безпеки, зручності та сервісу на українських автошляхах”, – розповів пан Омелян.

За його словами, цей ринок штучно зарегульований та розподілений в результаті “кулуарних домовленостей” між владою та перевізниками.

Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?, фото-2

За новими правилами, на маршрути мають виходити ті перевізники, які запропонують кращий, більш комфортний, безпечний та екологічний транспорт.

У свою чергу, автомобільні перевізники кажуть, що плани влади не так просто втілити.

  • “Я вважаю, що маршруток в Україні немає. Оскільки, на мою думку, автобуси типу “Богдан” та “Еталон” – це автобуси малого класу”, – говорить член Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Іван Велійко.

За його словами, покращити графік руху транспорту – це хороша ідея. Але без підготовки інфраструктури міст це зробити складно.

Тому, на думку пана Велійка, спершу варто подумати про розвиток інфраструктури в містах, де б громадський транспорт рухався по спеціальній смузі.

Як готуються міста?

Місцева влада заявляє про низку проблем на цьому шляху, насамперед – фінансових.

  • Заступник мера Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак в розмові з ВВС Україна каже: “Звичайно, хочеться, щоб у нас було, як в Європі, щоб ми забули про таке явище, як маршрутки, а були комфортабельні, зручні, сучасні автобуси”

Але для цього треба замінити в місті близько 500 автобусів, зазначає він.

  • “Мінімальна ціна одного комфортабельного автобуса – 122 тис. євро. От і порахуйте, всього – понад 2 млрд грн”, – каже чиновник.

Мер Дніпра Борис Філатов також каже, що відмовитись одразу від маршруток не вийде, оскільки є економічні реалії.

  • “Я б із задоволенням всіх розігнав, але є реалії економіки. На жаль, сьогодні ми не можемо вимагати від перевізника, щоб вони купили нові “Мерседеси” з “Євро-5″ та чистими салонами”, – каже він.

За його словами, Дніпро пішло шляхом витіснення маршруток дешевим муніципальним електротранспортом.

  • “Ми відкриваємо нові маршрути комунального транспорту і оновлюємо тролейбусний парк – за останні 2,5 року коштом міського бюджету придбали 51 нових тролейбусів”, – каже очільник Дніпра.
Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?, фото-3

Хочуть зробити муніципальний транспорт основним і в Одесі.

  • "Одеса виграла грант від Світового банку. Зараз він дає технічну допомогу і рекомендації, як правильно та оптимально створювати й розвивати маршрутну мережу міста", - розповів ВВС Україна директор транспортного департаменту міськради цього міста Олександр Ілько.

Що у Києві?

Кияни чи не найактивніше реєструють свої петиції до міської влади щодо ліквідації маршруток.

Є й інші пропозиції. Серед них – зобов’язати водіїв возити пільговиків, оскільки ті часто відмовляються це робити, заборонити довго стояти на зупинках та ліквідувати дублюючі маршрути.

В столичній владі пояснюють, що місто вже кілька років співпрацює зі Світовим банком, який розробив свої рекомендації.

  • “Світовий банк рекомендує нам більше відкривати маршрутів 12-метрових, 17-метрових автобусів і потихеньку витісняти маршрутки”, – розповідає ВВС Україна директор транспортного департаменту КМДА Сергій Симонов.

За його словами, великі автобуси будуть більш комфортними для людей. Також вони розвантажать столичні дороги від маршруток, які зупиняються у недозволених місцях і сприяють заторам.

Як скоро в Україні відмовляться від маршруток?, фото-4

“Життя змусить”

Про повну відмову від маршруток вже сьогодні мова не йде. Та й через рік-два це теж не станеться, кажуть місцеві чиновники.

У Львові достатньої кількості голосів набрала петиція про відмову від маршруток протягом двох років. Але ці терміни нереальні, каже влада.

У Києві оптимістично заявляють про п’ять років. А в профільному міністерстві навіть називають трирічний термін. За словами Володимира Омеляна, ринок до цього готовий, хоча проблем не уникнути.

Що буде після?

У місцевих жителів є острах, що маршрутки ліквідують, а альтернативи їм не буде.

У Дніпрі нещодавно навіть сталася паніка після рішення місцевої влади про ліквідацію 33 маршрутів. Дніпряни заявили про готовність до активних дій – від збору підписів і до виходу на мітинги.

Місцева влада визнала, що недостатньо пояснила ситуацію населенню, що і викликало паніку.

  • “Треба було вийти до територіальної громади, провести слухання, пояснити, людям та повідомити, що мова йде не про ліквідацію, а про оптимізацію цих маршрутів”, – визнає мер Борис Філатов.

За його словами, таке рішення пов’язано з необхідністю витіснити нелегальних перевізників, які часто дублювали напрямки руху.

У владі пояснюють, що у жодному разі мова не йде про ліквідацію всіх маршруток.

Цей процес буде йти поступово шляхом введення зручного та безпечного громадського транспорту. А ще – значно місткішого, кажуть посадовці.

Наприклад, сучасні автобуси та тролейбуси можуть перевозити понад 100 людей, а маршрутка – не більше 30 пасажирів.

Проте з купівлею такого транспорту непросто, оскільки для цього потрібні великі кошти. Місцеві бюджети з цим можуть не впоратися і чекають на допомогу кредити від міжнародних банків.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Ірпінь #Ирпень #маршрутки #транспорт #Маршрутнетаксі
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Останні новини
Оголошення
live comments feed...