• Головна
  • Коли добудують другий Ан-225 Мрія
Фото і відео
09:45, 27 червня 2018 р.
Надійне джерело

Коли добудують другий Ан-225 Мрія

Фото і відео

Вже багато років не вщухать пристрасті навколо добудови другого екземпляру Ан-225 "Мрія". З року в рік виникають чутки про відновлення будівництва літака, або фейки про передачу технології виробництва Китаю.

Сайт Ірпеня вирішив поцікавитися долею недобудованої "Мрії".

Перший прототип Ан-225 "став на крило" 1988 року, і вже 30 років служить "Авіалініям Антонова". На фото знизу момент викатки літака зі складальних цехів.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-1

Правда і в цієї машини було 7 років занепаду. Після закриття радянських космічних програм літак виявився просто непотрібним. "Мрія" простояла в хащах гостомельського аеродрому з 1994 по 2001 рік. Двигуни були зняті, у повітрезабірниках птахи облаштовували гнізда, навкруги росли чагарники.

На фото: "Мрія" в занепаді. Стоп-кадр з документального фільму "Super Structures: Antonov 225 Discovery"

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-2

Проте першому Ан-225 судилося знову здійнятися у небо. Літак був відремонтований, і у 2001 році, отримавши сертифікат льотної придатності, знову став у стрій "Авіаліній Антонова".

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-3

Більш сумною виявилася доля другого екземпляру. Величезний фюзеляж та інші агрегати вже 29 років припадають пилом в цехах авіазаводу на Святошино. Доля "крилатої машини" досі залишається тривожно невизначеною.

З року в рік виникають чутки про відновлення складання "Мрії 2", або фейки про продаж технології виробництва Китаю.

Ось приклад брехливої пропаганди Кремля про продаж "Мрії" Китайській Народній Республіці: Ан-225 улетает на восток: как Киев продается Китаю за бесценок

Президент України Петро Порошенко в 2016 році проінспектував стан недобудованого літака.

Вітаючи колектив ДП "Антонов" з семидесятиріччам від дня заснування фірми, Петро Порошенко висловив впевненість, що другий екземпляр Ан-225 буде добудовано.

Але і досі восьмидесятиметровий фюзеляж "Мрії" стоїть в складальних цехах заводу. Готовність планера "Мрії 2" оцінють в 70%. Десятиліття простою не пішли літакові на користь. Не дивлячись на пристойні умови зберігання, за 29 років у фюзеляжі, виготовленого з алюмінієво сплаву, однозначно має утворитись корозія. В разі відновлення робіт, ці дефети мають бути усунені. Проте, це не найбільша проблема.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-6

Низький рівень зарплат робить не престижною професію авіабудівника. На виробництві давно напрошується глибока модернізація.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-7

А іноді гігантський літак заважає переміщенню цехом негабаритних вантажів. Тоді його перекатують на вулицю - в місце тимчасової стоянки. На дворі фюзеляж нікому не заважає. Згодом літак повертають в цех, подалі від вологи і перепаду теператур. 

Читайте також: на Київщині презентували електробус

На фото знизу недобудована "Мрія" на тимчасовій вуличній стоянці.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-8

Машину будували до 1994 року. В 1993 році Ан-22 "Антей" на зовнішній підвісці доставив в Київ центроплан "Мрії 2" з Ташкенту. Саме в Узбекистані складали крило для Ан-225 "Мрія" та Ан-124 "Руслан".

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-9

Якщо б не були доставлені ці агрегати, шанси на добудову літака виглядали б зовсім примарними.

На фото знизу: зеленим кольором обведені консолі крила Ан-225, червоним -  елементи хвостового оперення.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-10

На фото знизу: ліворуч розташувався велитенський фюзеляж Ан-225. Посередині фюзеляж Ан-148. Праворуч - відкидна носова частина "Мрії". На відміну від старшого "брата" Ан-124 "Руслан", "Мрія" не має функції наскрізної загрузки та вигрузки. В вантажну кабіну цих велетнів легко поміститься фюзеляж середнього літака, це добре видно з фото.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-11

На фото знизу: процес завантаженя Ан-124, та Ан-225.

На фото знизу: хвостова частина другого екземпляру "Мрії". Вже давно ведуться розмови про облаштування тут рампи, для можливості наскрізної загрузки і вигрузки.

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-14

Потрапляючи до вантажної кабіни Ан-225, почуваєшся ніби потрапив до брюха велетенської рибини. Діаметр 7 метрів.

Силова установка Д-18Т виробляється в Запоріжжі, підприємством "Мотор-Січ". Двигуни перевірені часом, хороші, конкурентні. Проте їх екологічні та економічні показники будуть поступатися гігантам "General Electric", "Rolls-Royce" та "Pratt & Whitney".

Коли добудують другий Ан-225 Мрія, фото-17

Добудова другого Ан-225 оцінюється в 300-500 млн. долларів. Для України ця сума є непідйомною. До того ж, технічне та технологічне оснащення авіазаводу "Антонов" є морально застарілим. Відставання відчизняного підприємства від провідних авіабудівних гравців світу можна рахувати десятиріччами. Та в реаліях глобалізації світу подібні проекти реалізуються лише в кооперації багатьох країн та корпорацій.

Цікавість до відродження проекту Ан-225 проявляє Китайська Народна Республіка. ДП "Антонов" та КНР мають багатий досвід співпраці в галузі авіабудування. В умовах конфлікту між Росією та Україною варіант співпраці з Китаєм є досить привабливим.

Знизу наведено фото китайських літаків, які створювались за допомогою спеціалістів з ДП "Антонов". На першому фото китайський Y-20, в якому можна впізнати риси Ан-70. На другому фото Y-9, модернізований Ан-12. Третє фото Y-7, "старий-добрий" Ан-24.

Проте, Китай далі меморандумів про співпрацю не заходить. Китайці, скоріше за все, почувають себе господарями положення, і будуть намагатися заволодіти технічною документацією на Ан-225 за якомога меншу вартість.

Можливо є сенс в продажу технології Китаю, але за достойну ціну. Вже є сумний досвід продажу авіаносця "Варяг" Китаю за 20 млн. долларів під виглядом плавучого центру розваг. Тепер судно носить назву "Ляонін", і введений в стрій ВМФ КНР. Якщо проект "Мрії" буде забутий, в цій ситуації переможців не буде.

Висновок:

Розмови про добудову другого Ан-225 "Мрія" ведуться вже багато років. Україна подужати такий проект невзмозі, тому треба шукати партнерів для кооперації. І хоч країни НАТО активно фрахтують флот надважких літаків "Авіаліній Антонова", реальної зацікавленості до відновлення програм виробництва Ан-124, та Ан-225 захід не проявляє.

Варіант співпраці з Росією не розлядається,отже єдиним реально можливим партнером України є Китай. І Україні, можливо, треба було б проявити мудрість, і реінкарнувати проект, нехай і в китайському варіанті. Налагодити кооперацію на довгі роки, та отримати достойну винагороду за технічну документацію.

Якщо не знайти спільної мови, то перефразовуючи китайську мудрість: "Китайці сядуть на березі річки, та будуть чекати доки повз пропливе труп Ан-124, та Ан-225".

Раніше повідомлялось: Ан-225 "Мрія" полетів з Гостомеля в Лейпциг.

#Ан-225 #Мрія #Гостомель #літак
12,0
Високі оцінки користувачів за Стиль викладу
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...