Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь

Я люблю відвідувати цю місцину, фотографувати міст у будь-яку пору року. Елегантна ажурна краса чарує, особливо коли по мосту увечері мчить, сяючи фарами та вікнами, електричка. На превеликий жаль, цю красу дедалі більше затуляють рекламними біг-бордами безмежно жадібні люди.

Відомо, що вирішальним моментом для життя селища Ірпінь, а згодом й міста, стало будівництво залізниці Київ-Ковель.

Спорудження моста через річку Ірпінь було завершено в грудні 1901 року.

Міст відразу привернув до себе увагу і спочатку був навіть своєрідною візитівкою Ірпеня. На одній із перших поштових листівок «Привіт із Ірпеня» початку ХХ століття розміщено фото ірпінського залізничною мосту.

Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-1

Люди не лише будують, але й руйнують. А міст - стратегічний об'єкт. Доля його драматична.

24 лютого 1918 року червоногвардійські загони, залишаючи з боями станцію Ірпінь, підірвали міст через річку Ірпінь. Весною 1919 року мости через річки Ірпінь і Бучу відбудували, тож відновився рух поїздів.

Незабаром селище стало ареною нових боїв. У травні Ірпінь захопили білополяки. 15 червня частини 25-ї Чапаєвської дивізії визволили селище від білополяків. Внаслідок жорстоких боїв селище і станція зазнали великих руйнувань, мости були спалені. 20 липня 1920 року Ірпінський ревком серед інших питань розглянув справу про ремонт залізничного моста.

Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-2 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-3 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-4 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-5 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-6 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-7 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-8 Залізничний міст через річку Ірпінь – візитівка м. Ірпінь, фото-9

Оскільки жителі Ірпеня затято саботували видані раніше накази про цей ремонт, то ревком ухвалив примусово зібрати всіх здорових ірпінців для роботи на мосту. Він звернувся по допомогу до військових.

Під час Другої світової війни міст, очевидно, підривали двічі. Спочатку Червона армія, коли відступала, а потім - німецька. 6 листопада 1943 року селище визволили частини 74-ї Червонопрапорної дивізії 38-ї армії 1-го Українського фронту. Міст швидко відбудували. Адже саме залізницею війська швидко перекидали на фронт.

Певний час після війни міст охороняв вартовий.

Оскільки залізничний міст – це стратегічний об’єкт, то за радянських часів він був засекречений, отже, спираючись не на документи, а на спогади старожилів, зазначимо, що міст набув сучасного залізобетонного вигляду з відповідними биками на початку п’ятдесятих років. А від старого, фактично тимчасового, мосту залишилися у річці Ірпінь смолені дерев’яні палі. Вони дедалі більше «визирають» із води – річка міліє.

Текст та фото зі сторінки Володимира Коскіна у Facebook.

Читайте також: Як в Ірпені День Незалежності США святкували.

міст Ірпінь Київськаобласть ВолодимирКоскін
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі