• Головна
  • Укрзалізниця розділить поїзди на класи. Які переваги це надасть пасажирам
15:00, 9 серпня 2018 р.
Надійне джерело

Укрзалізниця розділить поїзди на класи. Які переваги це надасть пасажирам

Укрзалізниця розділить поїзди на класи. Які переваги це надасть пасажирам

Укрзалізниця регулюватиме ціну квитка на поїзди класу комфорт і стандарт.

До кінця літа Укрзалізниця планує розділити поїзди на три класи, повідомив начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування Укрзалізниці Олександр Красноштан. Відповідно до класу поїзда, формуватиметься ціна на квиток.

Красноштан зазначив, що клас поїзда в основному залежатиме від терміну експлуатації рухомого складу.

У класі комфорт їздитимуть вагони не старіше 10 років, або ті, які пройшли капітальний ремонт. Поїзди класу комфорт пропонуватимуть купе та СВ. У категорію стандарт увійдуть вагони, які експлуатують не більш ніж 15 років.

Можна буде обрати і плацкарт - у категорії економ придбати квиток можна буде за найнижчою ціною. Розподіл вагонів на класи може навіть зменшити вартість квитків на короткі відстані, впевнений Красноштан. Таким чином хочуть підвищити конкурентоспроможність з автотранспортом.

“Київ-Ужгород -протяжність шляху 800 км. Вартість квитка - 500 грн. Приблизно на такі тарифи ми розраховуємо. Однак на цей самий поїзд на ділянці Львів-Ужгород квиток коштує 350 грн. Ми готові знижувати ціну на цій ділянці для того, щоб конкурувати з автобусами та продавати квитки на коротші відстані”, - зауважив начальник департаменту.

Як регулюватимуть ціни на квитки

На ділянках, де курсує лише один поїзд, залишать вагони тільки економ-класу. Але там, де курсують декілька поїздів, є можливість запустити різні класи, додав начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування Олександр Красноштан. Укрзалізниця планує регулювати ціну квитка на поїзди класу комфорт і стандарт. А ціни на потяги економ класу регулюватиме держава.

Швидкісні поїзди збільшать конкурентоспроможність залізничного транспорту, йдеться у дослідженні аспіранта кафедри управління експлуатаційною роботою Української державної академії залізничного транспорту Лариси Пархоменко. Науковець дослідила світові тенденції конкурентоспроможності залізниць і порівняла їх з українськими.

Як потяги поділяють у світі

Високошвидкісні залізничні мережі у світі поділяють на три типи. Перший, коли швидкісні поїзди курсують ізольовано від загальної залізничної мережі. Такі залізничні магістралі притаманні Японії та Іспанії. Другий напрямок передбачає часткову взаємодію швидкісних ліній зі звичайною мережею.

На спеціалізованих напрямках поїзди здатні розвивати швидкість 250-300 км/год. Така мережа швидкісних поїздів притаманна Франції. Третій варіант розвитку швидкісних сполучень полягає у модернізації залізничних ліній. На них поїзди можуть розвивати до 200 км/год. Такий підхід застосували на залізницях Німеччини та Італії.

У розвинених країнах світу залізничний транспорт конкурує з авіаційним. В Україні - з автомобільним транспортом. Утім, високошвидкісні поїзди Інтерсіті, які курсують між найбільшими містами України, показали більшу рентабельність, аніж звичайні поїзди.

Що передбачатиме економ

Розподілення поїздів на класи не збільшить рентабельність пасажирських перевезень, зауважив екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава. Укрзалізниця не отримує дотацій за перевезення пасажирів, як це відбувається в європейських країнах, адже тарифи нижчі за собівартість.

Утім, з нововведенням пасажири заздалегідь знатимуть, на який рівень сервісу розраховувати. Але на більшості маршрутів обрати клас можливості не буде, адже перегрупують вагони за напрямками, певен Кава.

“Послуга економ передбачає, що це буде потяг зі старих вагонів, без кондиціонерів, вакуумних туалетів. На одному напрямку у пасажирів не буде вибору, тому що сітка не така вже й велика, щоб в одному напрямі ставити поїзди і економ-класу, і потяг преміального сегменту”, - повідомив Кава.

Рухомий склад поїздів, які йдуть у великі міста, буде преміального класу, сказав Кава. Економ-клас запропонують на менш популярних напрямках, де пасажири не готові платити більше.

Читайте також: Чи піднімуть мінімальну заробітну плату.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#потяг #Укрзалізниця #пасажири
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...