Олег Нитка: «Для ОТГ зараз надважлива наявність оперативної системи сповіщення населення»

У час пандемії та введення в Україні надзвичайної ситуації як ніколи є очевидною необхідність забезпечення ОТГ сучасними системами сповіщення. Про те, що це таке і чим вони важливі, спілкуємось з Олегом Ниткою, керівником ТОВ «Українське інформаційне агентство «Вуличне радіо», яке розробило фактично першу в Україні систему сповіщення населення.

– У чому суть вашої розробки і яка її доцільність?

– Давайте поясню. В Україні десятки років не вдосконалювали систему сповіщення на випадок надзвичайних ситуацій. У великих містах залишилися ще радянські рупори, які здатні передати звук сирени. Час від часу їх вмикають, щоб перевірити функціонування. Оце й усе. І чим ці рупори допомогли нам при пандемії? Нічим! Рупори здатні передати виключно звук самої сирени, а не мовлення. Діюча система сповіщення морально застаріла і відверто умовна. Наша ж система сповіщення населення дає можливість у випадку виникнення надзвичайної ситуації максимально оперативно і якісно повідомити про неї широке коло людей. Оскільки ми не лише передаємо звук сирени, а й оголошення, начитане диктором. Оголошення лунатимуть з гучномовців, які розміщені в місцях найбільшого скупчення людей. Програмний модуль обладнаний автономною батареєю, що дозволяє системі функціонувати впродовж 6 годин навіть у випадку знеструмлення. Також важливо, що уповноважені особи різних рівнів мають можливість самостійно записати звернення до жителів громади і вже через 5 хвилин воно транслюватиметься з гучномовців.

Ще в 2012 році було прийнято Кодекс цивільного захисту України, у якому чітко прописано, що в кожній громаді повинна бути створена централізована система цивільного сповіщення. І власне зараз є слушна нагода втілити в життя вимоги Кодексу. Тим паче, що обладнання, яке пропонує ТОВ «Українське інформаційне агентство Вуличне радіо», повністю сертифіковане і в рази дешевше від закордонних аналогів.

Можливості нашої розробки ми презентували у Департаменті цивільного захисту населення ДСНС України у Києві. Зараз тісно працюємо з ДСНС різних обласних центрів, презентуємо систему цивільного сповіщення під час навчань, які відбуваються для представників ОТГ, котрі відповідають за цивільний захист населення. У РНБО теж відзначили дочасність нашої розробки і рекомендували для її впровадження контактувати безпосередньо з органами місцевого самоврядування, що ми зараз і плануємо робити.

– Як можна використати систему в час епідемії, яка виявилася серйозною проблемою для багатьох керівників?

– Головна функція нашої системи – оперативне сповіщення. Скажімо, якби людям вчасно доносили необхідну інформацію, можна було б уникнути багатьох помилок, масової паніки та ажіотажу. Паніку зазвичай породжує брак інформування. Люди починають жити своїми тривогами, не керуючись логікою і здоровим глуздом.

Владі на місцях досить важко доносити інформацію до людей. Дехто з голів ОТГ почав працювати з жителями за допомогою соцмереж. Аналогічно діють окремі державні структури. Такі дії можна лише вітати. Ось тільки серед старшого покоління в малих населених пунктах мізерний відсоток тих, хто користується соцмережами. А для державних структур, як продемонструвала ситуація з пандемією, небезпеку в соцмережах несуть ще й коментатори. Скажімо, доволі часто свою думку в коментарях висловлюють нефахівці або люди, які зараз взагалі перебувають на закордонних заробітках і не знають, що саме відбувається в конкретний момент на даній території. При цьому вони можуть дезінформувати інших людей, які прийшли прочитати інформацію на офіційній сторінці державної структури і сприйняли інформацію з коментарів як правдиве джерело.

– А як же телебачення?

Місцеві телеканали транслюють не в кожному населеному пункті. Всеукраїнські телеканали зараз навпаки нагнітають ситуацію, а про «глибинки» в сюжетах згадують лише тоді, коли там серйозні неприємності. Це ще більше залякує і дезорієнтує людей, тоді як головне завдання керівників на місцях - ці неприємності попередити.

У цьому їм ефективно допомагає наша система сповіщення населення. Адже, коли люди чують звернення від голови громади, від лікаря сільської амбулаторії, – довіра до почутого значно більша, ніж якщо якісь тези озвучує чиновник з Києва. Зрештою, коли застерігають зі столиці, то людям видається, що небезпека ще не на місці, що це десь далеко, і тоді частина жителів громади легковажно ставиться до засторог.

– Де вже працює Ваше обладнання?

– Наші системи сповіщення встановлені в Тернополі, Івано-Франківську, Хмельницькому, Чернівцях, Рівному, Умані, Кропивницькому, Старокостянтинові. У цих містах завдяки створеній системі сповіщення систематично звучать важливі повідомлення від керівників громад, поради від МОЗ, необхідні контактні телефони, максимум корисної інформації, потрібної людям зараз. Керівники оперативно інформують жителів свого міста про прийняті рішення, пояснюють їм алгоритм дій. Жителі громад завдяки регулярному інформуванню розуміють, як діяти в певних ситуаціях, знають, що вони захищені, що про них не забули.

– В окремих громадах для сповіщення почали використовувати поліцейських, які транслюють звернення до людей з динаміків автомобіля…

– Це теж варіант, правда більш затратний і менш ефективний, адже інформацію можуть почути не всі - автомобілів не так вже й багато, щоб використовувати їх регулярно як рупори. Наша ж система сповіщення може одномоментно донести повідомлення до жителів усіх населених пунктів ОТГ. І звучатимуть ці повідомлення регулярно, при потребі – навіть 30 разів на годину.

При цьому, що дуже важливо, система забезпечує оперативність. Керівнику ОТГ достатньо записати своє звернення і вже через 5 хвилин воно лунатиме з динаміків. Це може врятувати життя не лише у час пандемії, а також в інших непередбачуваних ситуаціях, зокрема в час природних катаклізмів, таких як паводки чи землетруси; буде корисною для громади і в мирний час.

При потребі інформацію можна вивести в ефір навіть вночі. Частина найпоширеніших інцидентів, які є в класифікаторі надзвичайних ситуацій, такі як радіаційне чи хімічне забруднення, теракт, природні катаклізми, - вже прошиті в системі. Залишається лише натиснути кнопку. Відразу прозвучить сирена і після цього пролунає необхідне оголошення, начитане професійним диктором. Користування системою є досить просте. Звернення можна начитати навіть на мобільний телефон. І вже невдовзі його почує вся ОТГ. Ми забезпечуємо монтаж і технічний супровід. У містах, які встановили систему, вже давно визнали її переваги. А зараз керівники як ніколи вдячні, що у них є можливість оперативно доносити до людей усю надважливу інформацію.

Запрошуємо керівників ОТГ до співпраці. Ми знаходимось у м.Тернопіль, контактний телефон (067)340-49-59

Сайт системи сповіщення "Вуличне радіо" - https://vulradio.com/systema-spovishchennia/

системи_сповіщення Вуличне_радіо
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Ірпінчанам на замітку
Ірпінчани поступово оговтуються від карантину, виходять на роботу і починають планувати відпочинок - хтось літні відпустки, а хтось просто цікавий вікенд. Аби весело провести вихідні, необов’язково їхати до моря або в гори. Недалеко від Ірпеня є багато незвіданих місцин, про які ви напевно і не знаєте. Усе, що потрібно, аби втекти від цивілізації – жага пригод, наплічник і палатка з карематом: раптом захочете ще й заночувати на природі. "Шотам" підібрав мі...
Новини компаній
Кожен з нас хоча б раз потрапляв під дощ в незручний момент. Одяг, зачіска і макіяж, потрапляючи під краплі дощу,псують  зовнішній вигляд, а настрій безповоротно псується. Що робити? Вірно, брати парасольку. Але багато людей не люблять носити з собою цей аксесуар через його некомпактні розміри й невідповідность кольору з одягом. Рішення проблеми - Mini Umbrella. Що це таке? - Парасолька з міцною металевою основою. Це дозволяє використовувати її навіть при...
Фото
За минулу добу офіційно підтвердили 18 нових хворих на COVID-19. За даними ДУ «Київського обласного лабораторного центру МОЗ України» 29 травня станом на 08:00 в Київській області лабораторно підтверджено 1535 випадків COVID-19, з них 122 у дітей. За минулу добу підтверджено 18 нових випадків коронавірусної хвороби COVID-19. За весь період одужало 394 пацієнти. Наразі коронавірусна хвороба виявлена: в Києво-Святошинському – 413 (Вишневе – 183, с.Софіївська...
Фото
На вулиці Соборній біля повороту на Пушкінська нову сучасну автобусну зупинку. Про це повідомив перший заступник міського голови Олександр Маркушин на своїй сторінці у фейсбу «Сьогодні на прохання місцевих мешканців встановлено автобусну зупинку. Зараз вони стали звичними у нашому місті, але ще п’ять років тому в Ірпені їх майже не було»,- зауважує Маркушин. Фото Олег Гриб Крім того, в Ірпені за ініціативи команди «Нові обличчя» було встановлено півсотні н...
Фото
У Київській міській лікарні швидкої допомоги 21 медик захворів на COBID-19. Там лікарі самостійно робили тести ПЛР, бо не змогли домогтися, аби їх надала лікарня. Цей медзаклад не входить до списку тих, які активно приймають хворих на Covid-19, але там у відділеннях лежать інфіковані пацієнти. «Взагалі у нас не повинні лежати хворі з коронавірусом. Але буває так, що людина попала з чимось іншим, а коронавірус виявився потім або він вже в лікарні підхопив п...
Ірпінчанам на замітку
Не зважаючи на пом'якшення карантину, концертні зали та будинки культури поки закриті для відвідувачів. Єдиний вихід у цій ситуації - дивитися вистави онлайн. Центральний будинок культури Ірпеня у червні пропонує у червні наступні заходи в режимі онлайн: 1 червня 11:00 - Комічна онлайн-вистава для дітей "Коза-дереза". Волинський академічний обласний український музично-драматичний театр ім. Т.Г. Шевченка. Режисер-постановник Павло Гарбуз. 1 червня 20:00 -...
Суспільство
Пільговики, які бажають перейти з безготівкової форми на грошову готівкову форму виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг, потрібно подати до управління праці та соціального захисту населення Ірпінської міської ради такі документи: заяву пільговика (зразок на фото); виписку з будь-якого банку (Ірпінського регіону) з реквізитами соціального рахунку для перерахування коштів. Управління соцзахисту продовжує працювати дистанційно. На період карантину...
Суспільство
В Ірпені на вулиці 10-а лінія встановлюють дренажну систему для відведення води. Про це повідомляє ITV з посиланням на начальника КП«Управління житлово-комунального господарства «Ірпінь» Сергія Скрипника. «У тому місці низина, й туди при сильних дощах із двох боків стікалося багато води, якій не було куди подітися. Тому за численними зверненнями мешканців вулиці було прийнято рішення встановити там дренажну систему. Роботи виконує підрядна організація», —...
Ірпінчанам на замітку
У Торговому центрі "Модуль", який розташований на Варшавці у Бучі, - кардинальні зміни як усередині, так і зовні будівлі. Про це повідомляють "Бучанські новини". У Бучі на будівлі торгового центру назву “Модуль” вже прибрали, так само як і “Нова лінія”. На узбіччі Варшавської траси рекламний вказівник теж змінився: на ньому Епіцентр ті інші торгові марки. Тим часом в середині торгового центру всі відділи “на валізах” – пакуються і переїжджають. Присутня пр...