• Головна
  • "Мрії" - 30 років: цікаві факти про легендарний Ан-225
Відео дня
13:25, 21 грудня 2018 р.
Надійне джерело

"Мрії" - 30 років: цікаві факти про легендарний Ан-225

Відео дня
"Мрії" - 30 років: цікаві факти про легендарний Ан-225

Сьогодні український літак Ан-225 "Мрія" святкує свій 30-річний ювілей. 21 грудня 1988 року гігант здійснив свій перший політ.  З нагоди свята на адродромі в Гостомелі відбудеться зустріч з членами його першого екіпажу, включно із командиром, заслуженим льотчиком-випробувачем, Героєм України Олександром Галуненком, розробниками та будівельниками літака, представниками авіакомпанії «Авіалінії Антонова» та іншими фахівцями, причетними до його створення та розвитку.24 канал підготував найцікавіші факти, які потрібно знати про українську сенсацію.

Найбільший і найважчий у світі транспортний літак

Перш за все маємо пишатися українською "Мрією", бо їй немає рівних у світі! Ан-225 – найважчий вантажопідйомний транспортний реактивний літак, який коли-небудь здіймався в небо. Розмах крил авіасудна – майже 90 м, що співмірно з довжиною футбольного поля. Максимальна споряджена маса – 640 т. Літак може брати на борт 250 т вантажу.

Вантажний відсік "Мрії" завдовжки 43 м, а завширшки – 6 м. У ньому можуть вміститися 80 легкових авто, корпус Боїнга 737 або ж 250 т іншого вантажу. 

Абсолютний рекордсмен

Усього на рахунку Ан-225 "Мрія" – понад 240 світових рекордів. Український літак транспортував найважчі та найбільші вантажі в історії авіації. При чому 110 світових рекордів було встановлено лише під час випробувального польоту.

До Книги рекордів Гіннеса "Мрію" внесла Міжнародна федерація повітроплавання у листопаді 2004 року.

Як створили "Мрію"

На розробку Ан-225 пішло рекордних 3,5 роки, її розпочали в 1985 році. Назву "Мрія" для свого дітища обирав головний конструктор – Петро Балабуєв, який працював у конструкторському бюро Олега Антонова з 1954 року.

Новостворений літак мав виконати, здавалося б, непосильне завдання – перевозити космічний корабель "Буран". Це радянський орбітальний корабель багаторазового використання, аналог американського спейс-шатлу. І ось, у 1989 році на авіасалоні в Ле-Бурже у Франції глядачі побачили неймовірне – космічний корабель на спині літака!

Український красень мандрував з одного авіашоу на інше і щоразу вражав глядачів своєю величчю. Програма "Буран-Енергія" повноцінно так і не запрацювала. Після розпаду Радянського Союзу стало очевидним, що "Мрія" навряд чи зможе виконувати свою першочергову функцію – транспортування "Бурана". У 1994 році літак припинив польоти.

У 2001 році літак Ан-225 сертифікували як цивільний літак для транспортних перевезень. За кодифікацією НАТО наш велетень має ще одне чудове ім'я – "Козак" (Cossack).

Що може перевозити "Мрія"

Ан-225 "Мрія" призначений для доставки великогабаритних вантажів, які можуть розміщуватися як всередині, так і зверху фюзеляжу. Літак може перевозити вертольоти, універсальні авіаційні та морські контейнери, легкові автомобілі, автосамоскиди, а також інші види самохідної та несамохідної техніки.

Як сьогодні використовують Ан-225

Сьогодні функціонує лише один літак Ан-225 "Мрія". Український лайнер надає комерційні послуги з перевезення надважких та нестандартних вантажів до 250 т.

Так, у 2002 році "Мрія" доставила в Оман 187,5 т продуктів харчування для американських військових. А з липня 2003 року Ан-225 перевіз понад 800 т обладання для гуманітарних місій в Іраку. У 2011 році літак перевозив гуманітарні вантажі, генератори і техніку в Японію після землетрусу і цунамі.

Варто згадати також і про два особливі рекорди "Мрії":

  • серпень 2009 року – перевезення найбільшого в історії авіації моновантажу загальною вагою в 187,6 т – генератор зі спеціальною рамою для вірменьскої електростанції у Єревані;
  • червень 2010 року – перевезення з Китаю в Данію найдовшого вантажу в історії повітряних перевезень – дві лопаті вітряка (довжиною 42,1 м кожна).

Якщо буде фінансування на серійному заводі "Антонов" планують добудувати другий екземпляр літака, для цього необхідно близько 300 мільйонів доларів.

І наостанок пропонуємо просто помилуватися неймовірними кадрами з українським велетнем. Цікаву відеоекскурсію українським літаком виклали в мережу американці з команди Rotor Riot.

Відеоекскурсія літаком Ан-225: відео з дронів

Читайте також: З Гостомеля до Окленда: українська "Мрія" встановила новий рекорд

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Ірпінь #Гостомель #Мрія #Ан-225 #30 років
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Останні новини
Оголошення
live comments feed...